vrijdag 17 juni 2011

Brechtse Stratenloop - mission accomplished

Vanavond stond de Brechtse Stratenloop (10km) op het programma. Na de trainingen van deze week was ik er fysiek en mentaal terug bovenop om eens te zien hoe ver ik kon komen op een loopwedstrijd. Dat was immers al geleden van die 10 miles veldloop deze winter in Beveren (1u23).

Uit gewoonte van vroeger was ik te ver naar achteren vertrokken, en de eerste 2km heb ik liggen slalommen tussen een paar 100 tragere lopers. Ondertussen was ookal de borstband van mijn hartslagmeter afgezakt, een 'droomstart' ... Vanessa en Jethro waren op de eerste lijn gestart en ik zag hen na de eerste bocht al 200m voor liggen (lesson learned). De eerste ronde kwam ik goed door en ik liep gestaag andere atleten voorbij. Het eerste deel van de 2e ronde was even een beetje minder omdat ik waarschijnlijk iets te veel energie had moeten steken in mijn inhaalrace. Ik zag echter Jethro nog altijd op een 200m en mijn snelheid kwam terug goed. De derde ronde stak ik nog een tandje bij en ik ben zeker niet door meer mensen gepasseerd dan dat ik er zelf heb voorbij gelopen, wat vroeger wel eens anders was. Het zal het effect van die goede VO2Max zijn.

Ik ben uiteindelijk gestrand op 10 meter van Jethro in ongeveer 43min34sec, wat voor mij een nieuw record is. Vanessa was 3e dame in iets ongeveer 39min30 achter 2 doorwinterde atletiekdames. Van haar prijzengeld zijn we naar het frituur geweest ;-) Kevin en buurman Patrick kwamen aan in de lage 50ers. Ook de familie Raeymaekers en Isabelle hadden prima gepresteerd, wel spijtig van Bart's kuitblessure die terug opspeelde.

En wat hebben we vandaag weer geleerd? Awel, dat mijn snelheid op een 10km is geƫvolueerd van 12 naar 14km/u deze winter, en dat de conditie me toelaat deze snelheid langer aan te houden. De recuperatie na de wedstrijd verliep ook wederom prima. We hadden deze week reeds genoteerd om nog meer aan uithouding en fietsvermogen te werken volgende winter, wel we gaan aan het lijstje loopsnelheid toevoegen. Ik moet nog verder richting 40min op 10km kunnen progressie maken. Maar alles op zijn tijd.
Morgen is weer een nieuwe dag, tijd om nog wat aan de 2takt te gaan werken in het zwembad met PeterVB. Het begint goed te vlotten, de technische verbetering moet me op termijn ook nog wat tijd en inspanning besparen. Ik ben de laatste weken puur technische sessies voor mezelf aan het ingelasten met specifieke focus op telkens 1 verbetering. De benen zijn op dit moment de zwakste schakel maar we maken vorderingen. Wederom alles op zijn tijd maar focus blijven behouden!

foto's op http://gallery.me.com/krisve . Hopelijk komen er nog enkele van de organisatie online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten