zondag 17 juli 2011

De laatste 7 dagen richting 70.3

Het begint stilaan te kriebelen voor mijn eerste halve triatlon. En nu de weerlui menen dat het nog een week zulk eerder wisselvallig en fris weer blijft, stijgt mijn vertrouwen enkel maar in de positieve zin. Uiteraard hoop ik op mooi weer voor de supporters en droog weer tijdens het fietsen, maar laat het alstublieft niet te warm zijn tijdens het lopen. En die wind, tja, ik moet eerlijk zeggen dat dat op de fiets een bondgenoot is voor mij. sorry collega's.

Vandaag met de BrTC collega's nog een rit van 100km gefietst op de tijdritfiets om het fietsparcours in de haven te verkennen. De spoorovergangen zijn minder gevaarlijk dan die in Zwijndrecht enkele weken geleden en het parcours is op mijn lijf geschreven om op de grote molen af te malen tegen hoge snelheid. Brede lange wegen, bijna geen bochten, ruimte voor de wind en in totaal 22 bruggen. Deze morgen bleek nogmaals dat dit echt mijn ding is. 

Mijn gedroomde doel is zondag onder de 5 uur aan te komen. De openwatertraining zaterdag ging nog prima. Ik geloof in een 1900m om en bij de 33 minuten en bewees gisteren nog eens dat de recuperatie na het zwemmen goed zit. Het fietsen wordt knallen zoals ik al enkele weken doe. Die 2u30 en gemiddelde 36km/u moeten realistisch zijn. Laat ons natuurlijk hopen dat het materiaal en vooral lekke banden geen roet in het eten sturen. Voor de rest heb ik niks aan het toeval overgelaten. Ik heb al verscheidene ritten gereden in volledige configuratie qua materiaal, eten en drinken, en ik heb het parcours verkend.

Tijdens het lopen reken ik op de supporters en de niet te hoge temperatuur om me naar een gemiddelde van 12km/u te stuwen en een tijd tussen 1u40 en 1u50. Enkele weken geleden liep ik nog 43min over 10km maar je moet realistisch zijn dat 21km wel wat verder is en ik zondag ookal 3 uur zal bezig zijn alvorens aan het lopen te beginnen.

In principe zal mijn eindtijd staan of vallen bij mijn loopnummer, zeker en vast mijn meest wisselvallige onderdeel. En uiteindelijk moet je bij zo'n wedstrijd vooral content zijn als je aankomt, het is tenslotte een stevige afstand. Nu spreken we over een scherpe tijd waar we vorig jaar nog zaten zwoegen en afzien om de finish van een sprintwedstrijd te halen: remember "Expeditie Zwevegem".

Hoe meer supporters, hoe beter natuurlijk. Als je zin hebt om te komen aanmoedigen, lees dan zeker mijn Blog-post hieronder met praktische informatie. Mijn nummer is 375, en het geel-zwarte BrTC uniform kan je echt niet missen!

Programma deze week:
Ma - 2000m los zwemmen + 8km los lopen
Di - uur rustig fietsen
Woe - openwater zwemmen
Do - 30min los lopen
Vr - uurtje los fietsen
Za - rust
Zo - IronMan 70.3 - en gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten