maandag 8 augustus 2011

Halve triatlon Eupen - trio

Ik heb er uiteindelijk goed aan gedaan om last-minute te wisselen met Tycho en in Eupen te zwemmen ipv lopen. De voorbije week was enorm stresserend qua werk en ik was helemaal niet opgeladen voor de wedstrijd. Ik vermoed ook nog dat de decompressie na Antwerpen toch een aanzienlijke rol speelt. De vakantie zal goed doen eind volgende week.

Uiteindelijk dus als zwemmer het gevreesde Eupense stuwmeer in, met als 'tegenstanders' Vanessa, Kevin en verschrikkelijk veel andere deelnemers. Het was een watergevecht zoals nooit tevoren de eerste 200-300 meter. Ik heb me er zelfs op betrapt bovenop Vanessa te liggen kort na de start. Zacht was het wel maar handig toch niet echt als je allebei vooruit wil...

Ik voelde al snel dat ik helemaal niet top meer was fysiek. De eerste 800 meter waren een hel. Gelukkig kwam ik er wat door aan het keerpunt, kon ik mijn richting goed houden en vond ik toch een aangename snelheid richting finish. Ik kwam uit het water na een 34 minuten en moest dan nog een verschrikkelijk steile helling op door de bomen alvorens ik mijn chip aan Nicholas kon doorgeven. Uiteindelijk was ik dus niet sneller dan in Antwerpen waar ik solo meedeed maar dit had alles te maken met mijn frisheid, ik vond echt mijn draai niet meer.  De eerste minuut na de wissel zat ik ook stikkapot maar gelukkig zat de recuperatie nog wel goed. Vanessa was een dikke minuut voor mij aangekomen, Kevin kwam een kleine 2 minuten later uit het water, allebei na hun eerste officiĆ«le 1900m in wedstrijd. Iedereen relatief content met hier en daar wat losse bedenkingen maar kom...

Rustig omgekleed en dan genieten van de rest van de wedstrijd. Nicholas reed als een gek over het parcours met een vijfde fietstijd maar een strenge referee smeerde hem een zeer dubieuze gele kaart aan wegens stayeren. Na de wissel moest loper Tycho dus 5 minuten wachten om te starten. Uiteindelijk zijn we wel mooi 8e geworden met een totaaltijd van 4u25:21 dus klagen hoor je ons niet, al moet ik wel bekennen dat ik maar diende als aanvulling met die 2 kampioenen, maar dat was op voorhand ook overeen gekomen.

Kevin/PeterVB/Jethro eindigden uiteindelijk 17e, Vanessa/PeterP/Anna 34e met prestaties waar iedereen zeer tevreden mee was en mag zijn! Ward was de enige solo-BrTC atleet met alweer een knappe prestatie, 2 weken na Antwerpen. Wouter Vander Mast kroonde zich tot Belgisch kampioen bij de beloften en vice-Belgisch kampioen overall. Het dient gezegd dat de sfeer goed zat bij supporters en atleten!

Volgend jaar heb ik wel zin om Eupen solo mee te doen ipv Antwerpen. De omgeving en organisatie zijn echt wel schitterend. Er zal enkel wat extra bergtraining nodig zijn in de voorbereiding.

Ik hoop zelf nu volledig te recupereren tijdens de komende rustige trainingsweek. Zondag staat de kwarttriatlon van Lommel nog op het programma en daarna is het echt tijd voor vakantie. Ik zou graag in Lommel toch nog een keertje volle bak gaan en hoop de komende dagen de batterijen nog een keer gevuld te krijgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten