vrijdag 20 juli 2012

Antwerp IronMan 70.3 zondag - vooruitblik



Een ancien ga ik mezelf niet noemen maar ik merk toch een groot verschil deze week in mijn mentale toestand ten opzichte van vorig jaar toen ik mijn allereerste halve triatlon meedeed in Antwerpen. Veel zenuwen zijn er niet en de voorbereiding verloopt gestructureerd en ontspannen. Ook de prestatie in Bütgenbach (5u01) en de laatste trainingsweken stemmen me hoopvol voor mijn aanval op de 5 uur. Ik heb een tactiek in mijn hoofd tot aan het einde van de fietsproef waarbij ik enkele collega BrTC-rs als referentiepunt wil gebruiken. Zonder tegenslag zal het uiteindelijk toch de loopproef zijn die mijn eindtijd voor 80% bepaalt. Het weer ziet er alvast veelbelovend uit: zonnig, weinig wind en toch niet te warm.

Ik vertrek om 11u20 en hoop dus kort voor 12u op de fiets te zitten. Omstreeks 14u30 zou ik graag aan het loopnummer beginnen om te finishen op de Grote Markt voor 16u20.

Zaterdag
Zaterdag hebben we met de BrTC-ers afgesproken om de sfeer al te gaan opsnuiven bij de registratie en op de pastaparty. Door de hele voorbereiding voor zondag, ga ik jammer genoeg wel niet kunnen supporteren voor Vanessa haar kwarttriatlon in Kapelle-op-den-Bos zaterdagavond. Gelukkig zijn er genoeg andere BrTC-ers in de buurt om me op de hoogte te houden.

Supporters
We hebben 4 plaatsen waar de BrTC supporters kunnen verzamelen:
  • Het Galgenweel voor het zwemmen tot alle BrTC-ers vertrokken zijn met de fiets.
  • Farine’s Food, Vlaamse Kaai 40 voor het binnenkomen bij het fietsen van de eerste BrTC-ers
  • Café Beveren op de kaaien voor de looprondjes (maar ook de bijna-aankomst van de latere fietsers)
  • de tribune op de Grote Markt voor de finish
Peter VB en Kevin waren ook van plan om met de fiets richting haven te rijden tijdens de fietsproef.

Tussenstanden thuis volgen?

Dit kan via de Ironman website waar je elke deelnemer op de voet kan volgen:
http://live.ironmanlive.com/

Zondag zal er op deze website een link staan naar de Antwerp IronMan 70.3 -> Track athlete.

BrTC deelnemers (en startuur)
Wave 2 (18-29 jaar): 11u10
Jethro De Wit (nr 155)

Wave 3 (30-34 jaar): 11u20
Kris Van Echelpoel (nr 353)

Wave 4 (35-39 jaar): 11u30
Steve Van Gysel (nr 474)
Mike Mareels (nr 614)
Luc De Ro* (daginschrijving)
Katy Vercammen (nr 644)
Ann Fidlers (nr 685)

Wave 5 (40-44 jaar): 11u40
Mirco Van Driessche (nr 706)
Menno Van De Paverd (nr 801)

Wave 6 (+45 jaar): 11u50
Gunther Dieltjens (nr 881)
Peter Poppe (nr 889)
Luc Varigas (nr 959)
Bert Nijs (nr 1065)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten