donderdag 2 mei 2013

Veiligheid?

Ondanks dat onze BrTC-ers het goed gedaan hebben en iedereen zich goed geamuseerd heeft, stel ik me toch wat serieuze vragen bij de organisatie en de rol van de scheidsrechters op het BK ploegen triatlon in Doornik gisteren.

Het begint al met het feit dat scheidsrechters onder elkaar ruzie maken omtrent de temperatuur. De gemeten watertemperatuur was immers enkel aanvaardbaar als de buitentemperatuur 2 uur voor de start boven de 10 graden was, wat duidelijk niet het geval was. Ploegen worden betrokken in de discussie (wij hebben zelfs klacht ingediend) en uiteindelijk is er maar 1 scheidsrechter die voet bij stuk houdt bij het reglement en zichzelf terugtrekt. De anderen maken veel tamtam maar uiteindelijk telt dus de organisatie en niet het reglement, fijn om weten ... En iedereen stond erbij en keek ernaar. Helemaal verbazend was dan toen deelnemers zeiden dat het water warmer aan voelde dan in 2012. Hoe hebben ze toen het reglement dan niet aan hun laars gelapt???
"oh ja, er is niemand anders die het BK wil organiseren ..." en dan???

Enfin met argusogen heb ik mee de eerste teams zien starten. Er waren enkele reddingsboten maar de mensen aan boord waren niet echt waakzaam te noemen. Wij hebben als supporters moeten gillen en roepen toen we zagen dat een zwemmer in de problemen was, meer dan 300m verder op de plas. Niks hadden ze gezien ... Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd, waarschijnlijk door het feit dat het onverwacht goed weer werd.

Qua timing en praktische organisatie, kennen ze hun stiel in Doornik prima na enkele jaren, dat dient gezegd. Maar zoals er druk is gezet om per se openwater te zwemmen, daar heb ik toch mijn bedenkingen bij ... ik ben benieuwd wat Lille gaat worden zondag. En volgend jaar, tja dan zullen we weer naar Doornik gaan zeker omdat die ploegentriatlon zo leuk is, en dan zullen we weer over de watertemperatuur gaan discussiƫren ...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten