vrijdag 12 september 2014

Morgen de laatste van het seizoen - EK Almere

Het is een lang seizoen geweest, en ik kijk dan ook uit naar de laatste triatlonwedstrijd in Almere. Aangezien het tevens het Europees kampioenschap lange afstand is, zullen ik en Mirco de BrTC-kleuren niet in onze wedstrijdpakjes verdedigen, maar in de nationale outfit.

Tot 2 weken geleden in de Pyreneeën liep alles nog van een leien dakje maar sindsdien heb ik toch wat last ondervonden van een pijnlijke nek en een stevige verkoudheid. Waarschijnlijk heeft de overgang naar het koudere weer de astma weer geprikkeld zoals elk jaar. Hans heeft mijn nek nog losgemaakt woensdag, en ook de verkoudheid is vandaag wat beter. Ik hoop er morgen minimale hinder van te ondervinden.

Voor Mirco is het morgen het hoofddoel van het jaar. Hij wil onder de 10u45 gaan, en graag richting 10u20 - 10u30 als alles perfect loopt. In topvorm moeten ik en Mirco mekaar waard zijn, maar ik vrees dat ik tijdens het fietsen en zeker tijdens het lopen toch ga moeten afhaken morgen. Ik denk niet dat een herhaling van Klagenfurt er nog inzit na het slopende seizoen. Ik hoop nog uit het water te komen voor Mirco en te kunnen aanpikken als hij fietsgewijs passeert (hopelijk niet te vroeg). Samen in T2 wisselen zou nog geweldig zijn maar daarna zal het voor mij nog krasselen worden de marathon onder de 4u te lopen, waar Mirco richting 3u30 kan. 

Ik zal tevreden zijn als ik nog vlotjes aankom ergens na 10u45 en onder de 11u45, zolang alles maar goed gaat zonder kwaaltjes. Gelukkig kan ik rekenen op Nikita voor de bevoorrading tijdens het lopen en op de vele supporters die zullen afgezakt zijn naar Almere.

De thuisblijvers kunnen de tussentijden en de live finish camera normaal volgen via de website:

Ik hoop aan te komen tussen 17u50 en 19u onze tijd.  Nog 1 keer knallen en het seizoen in schoonheid afsluiten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten