dinsdag 21 april 2015

De laatste 30 dagen ... en de hooikoorts

Ik ben heel tevreden dat de vorm momenteel heel goed zit, want sinds vorig weekend heeft de hooikoorts me weer enorm te pakken.
 
Tijdens de paasvakantie heb ik nog enkele zeer geruststellende trainingen gedaan. Zo ben ik met Nicholas nog naar de Bastogne gefietst met de TT fiets (234km, 1800 hoogtemeters). In Bastogne ook nog enkele fietstochtjes gemaakt, puur op de grote plateau, en nog een hele goeie duurloop afgelegd. Niks om me dus zorgen over te maken, nog een 5tal weken voor IM Lanzarote. Zowel kracht als conditie zitten schijnbaar beter dan ooit.
 
Vorige zondag moest ik echter noodgedwongen weer een trainingsstop inlassen. Zaterdag had ik nog prima gelopen en gezwommen maar een verblijf in de buitenlucht achteraf, bezorgde me een zware hooikoortsaanval tegen de avond. De ganse zondag heb ik plat gelegen, met griepverschijnselen. Ik dacht dat ik serieus ziek aan het worden was, maar een controle van de polsslag in rust, stelde me snel gerust. Ik was niet ziek maar de jaarlijkse hooikoorts had me zwaar getroffen. April en Mei blijven elk jaar dramatische maanden als ik niet tijdig naar andere oorden kan vluchten.
 
Maandagavond dan toch maar een dik uur gaan lopen, gewapend met puffer en vaseline rond neus en mond. Dat ging perfect en ook de zwemtraining van dinsdag was één van de beste die ik de laatste maanden heb voltooid, ook weer mits astmapuffer.
 
Ik vrees dat ik me de komende weken nog wat ga moeten instellen op goede en slechtere omstandigheden, maar zorgen mag ik me eigenlijk niet meer maken op de goede afloop op 23 mei. Volgende week staat de ploegentriatlon nog op het programma en 2 dagen later mijn laatste 30km duurloop tijdens het Wings for Life World Run evenement in Breda. Als ik nog 2x per week kan blijven zwemmen en nog een 3tal keer over de 100km kan fietsen, zit het goed. We vertrekken tenslotte al 10 dagen voor de Ironman naar Lanzarote, waardoor ik de eerste week nog lustig (en rustig) kilometertjes kan afmalen op het IM-parcours om terug te wennen aan de omstandigheden en de hoogteverschillen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten