donderdag 23 april 2015

Geslaagde looptest

Het mooie weer gaf me vanavond de motivatie om toch nog een langere duurloop te doen dan oorspronkelijk in gedachte. Normaal wilde ik komend weekend nog een kleine 30er doen en dan op 3 mei mijn laatste 30km-loop tijdens de Wings for Life. Vanavond moest Vanessa echter een 21km duurloop doen en uiteindelijk ben ik maar meegelopen van thuis uit naar de clubtraining in het park. Na 21km was ik nog enthousiast en fris genoeg om nog terug naar huis te lopen. Dat bespaart me komend weekend dus weer wat tijd.
 
De resultaten waren zeer bevredigend. Ik was (zoals maandag) weer voorbereid met mijn selectie anti-hooikoortsmiddelen en ondervond ook deze keer gelukkig weinig hinder, buiten enkele minuten in het bos. Uiteindelijk heb ik 27km gelopen aan 5:02min/km gemiddeld en een constante hartslag onder de 140, zelfs over smalle kronkelende bospaadjes met momenten. Dat wil zeggen dat mijn hartslag zo'n 10-15 tellen lager ligt dan in oktober vorig jaar tegen hetzelfde tempo, en ook dat ik nog ruim marge heb om mijn tempo en/of hartslag op te krikken in wedstrijdmodus. De loopconditie is daarbij zeker al beter dan voor Klagenfurt vorig jaar.
 
Na de vlekkeloze zwemtraining van dinsdag bezorgt deze looptraining me dus een 2e vinkje met 'op schema voor Lanzarote'. Het fietsen ging de laatste weken ook super, zowel qua conditie als (vooral) qua kracht in de benen. Ik zou enkel voor het vertrouwen de komende 3 weken nog een paar lange duurtochten met de TT willen doen. Maar het begint er allemaal goed uit te zien om reeds in Lanzarote een deftige prestatie neer te zetten dit jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten