donderdag 17 september 2015

Toch maar traditioneel langs Balen

Hoewel het niet de bedoeling was na Zell nog een wedstrijd te doen, was de goesting plots nog aanwezig voor een kort uitstapje langs Balen. De sprintafstand is echt mijn ding niet maar ik had nog zin in een dik uur alles geven en ik overtuigde Steve om nog mee te gaan ...

Het weer was licht wisselvallig maar droog en vooral niet te warm. Met een 120 deelnemers (inclusief trio's) was de 500m zwemmen pure horror. Overal armen en benen en ik kon amper ademen of oriƫnteren. Na een bedroevende 66e plaats tijdens het zwemmen, moest ik alle zeilen bijzetten op de fiets. Mijn nieuwe tijdritfiets was nog niet aangekomen dus ik weer de Koga op en dan kom je toch weer net dat tikkeltje te kort om de aerodynamische TT's te volgen. Serieus afgezien maar toch al opgeschoven met een 43e fietstijd na 25km fietsen.

Tijdens de 5,5km  lopen begon ik eindelijk in mijn ritme te komen zonder een constant gevoel van gejaagdheid. Ook bij het lopen een 43e tijd en uiteindelijk als 44e aangekomen na 1u17:41. Tien minuten later kwam ook Steve aan hevig vloekend waarom hij weer op mijn idee was ingegaan ...

Uiteindelijk hebben we ons beiden geamuseerd. De resultaten waren niet super maar gaven genoeg voldoening om het triatlonseizoen echt te beƫindigen. Steve gaat er in Mechelen echter nog een lap op geven terwijl ik als supporter/mechanicien naar Mallorca vertrek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten